Obchodní podmínky - pragaiszallodak
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Vállalkozó: Miroslav Horanský
Statisztikai számjel: 75258986
Székhely: Praha 10 – Záběhlice, Ellnerové 3104/4
bejegyezve a Prága 10 Városi Kerületi Hivatal vállalkozói nyilvántartásába
E-mail cím: info@levnejsihotelvpraze.cz
Telefonszám: 00420 / 605 407 932
(a továbbiakban: Szolgáltató)
I.Alapvető rendelkezések
- A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: általános szerződési feltételek) a Polgári Törvénykönyv 89/2012 sz. törvényének 1751. és azt követő paragrafusai (a továbbiakban: Polgári Törvénykönyv) alapján kerültek kiadásra.
- A jelen szerződési feltételek a Szolgáltató és azon természetes személy kölcsönös jogait és kötelezettségeit szabályozzák, aki nem vállalkozói tevékenység keretén belül, hanem mint fogyasztó (a továbbiakban: Ügyfél) a https://pragaiszallodak.hu/ honlapon (a továbbiakban: honlap) keresztül a Polgári Törvénykönyv 2430. és azt követő paragrafusai értelmében megbízási szerződést (a továbbiakban: szerződés) köt a Szolgáltatóval.
- A szerződés megkötésével a Szolgáltató vállalja, hogy rövid távú szállást foglal az Ügyfél számára az Ügyfél által választott szálláshelyen, amelyet az Ügyfél a Szolgáltató által kínált szálláshelyek közül választ ki. A szálláshely Szolgáltató általi lefoglalása az Ügyfél számára díjmentes.
- A kétségek elkerülése érdekében a Szolgáltató kijelenti, hogy nem tulajdonosa és nem üzemeltetője a Szolgáltató által kínált szálláshelyeknek. A Szolgáltató továbbá nem szerződő fél az Ügyfél és a szálláshely üzemeltetője között megkötött szerződésben, és nem felel az Ügyfél és a szálláshely üzemeltetője között létrejött szerződés megszegéséért.
- Az általános szerződési feltételek rendelkezései a szerződés szerves részét képezik. A szerződés eltérő rendelkezései elsőbbséget élveznek a jelen általános szerződési feltételek rendelkezéseivel szemben.
- A jelen általános szerződési feltételek és a szerződés magyar nyelven készülnek.
II.Szálláshely kiválasztása és szerződéskötés
- Szerződéskötési szándék esetén az Ügyfél kitölti a honlapon található ajánlatkérő űrlapot és elküldi a Szolgáltatónak (a továbbiakban: ügyfél ajánlatkérése). Az ajánlatkérés elküldésének feltétele az ajánlatkérő űrlapon szereplő valamennyi kötelező adat kitöltése, valamint az Ügyfél megerősítése, hogy megismerkedett a jelen általános szerződési feltételekkel és az adatvédelmi irányelvekkel.
- A Szolgáltató az ajánlatkérés alapján elkészíti az Ügyfél számára az Ügyfél ajánlatkérésében meghatározott követelményeknek megfelelő szállásajánlatot (a továbbiakban: szállásajánlat), és elküldi azt az Ügyfél ajánlatkérésében megadott e-mail címre. A szállásajánlat tartalmazza az adott szálláshelyre és annak szolgáltatásaira vonatkozó információkat, a szállás díját és a fizetendő foglaló összegét.
- Ha a szállásajánlatban másként nem szerepel, az ár csak a szállásdíjat tartalmazza, a szálláshely által nyújtott további szolgáltatás árát nem.
- A Szolgáltató a Szolgáltató munkaidejében, rendszerint az Ügyfél ajánlatkérésének beérkezésétől számított 3 órán belül elküldi az Ügyfélnek a szállásajánlatot. A Szolgáltató munkaideje munkanapokon 8:00 és 20:00 óra között van. Abban az esetben, ha a Szolgáltató ezen időpont után küldi el a szállásajánlatot, a Szolgáltató nem köteles kártérítést fizetni az Ügyfélnek a szállásajánlat késedelmes megküldéséből adódóan. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a vis maior okozta késedelemért sem, ami alatt minden olyan rendkívüli, előre nem látható, objektív, elháríthatatlan körülmény értendő, amely megakadályozza a Szolgáltatót abban, hogy a szállásajánlatot a garantált időn belül elküldje. A vis maior többek között a következőket foglalja magában: természeti katasztrófák, sztrájk, háború, mozgósítás, felkelés, terrortámadás, járványok, kedvezőtlen időjárási körülmények, a Szolgáltató által használt technológia és berendezések meghibásodása, illetve a Szolgáltató és alkalmazottai betegsége vagy egészségügyi problémái.
- A szállásajánlat az Ügyfélnek történő kézbesítéstől számított 24 óráig érvényes. Ezen időszakot követően a Szolgáltató nem garantálja a szabad férőhelyet a szálláshelyen, valamint a szállásajánlatban szereplő szállásdíjat.
- Amennyiben az Ügyfél a szállásajánlatban szereplő szálláshelyek valamelyikében szeretne szállást foglalni, az adott szálláshelyen történő szállásfoglalásra vonatkozó kérelmet (a továbbiakban: megrendelés) küld a Szolgáltató e-mail címére.
- A Szolgáltató a megrendelés beérkezését követően haladéktalanul visszaigazolást küld az Ügyfél e-mail címére a megrendelés kézhezvételéről. A jelen általános szerződési feltételek a megrendelés kézhezvételéről szóló visszaigazolás mellékletét képezik.
- A Szolgáltató a megrendelés visszaigazolásának az Ügyfél e-mail címére történő elküldésével kötelezi magát az Ügyfél részére történő foglalás elvégzésére.
- Abban az esetben, ha a megrendelésben megadott bármelyik követelményt a Szolgáltató nem tudja teljesíteni, a Szolgáltató módosított szállásajánlatot küld az Ügyfél e-mail címére. A módosított ajánlat új szállásajánlatnak minősül. A Szolgáltató köteles lefoglalni a szállást az Ügyfél részére, amint az Ügyfél visszaigazolja az ajánlat elfogadását a Szolgáltató e-mail címére.
- A Szolgáltató által elfogadott minden megrendelés kötelező érvényű. Az Ügyfél mindaddig lemondhatja a megrendelést, amíg az Ügyfél nem kap értesítést arról, hogy a Szolgáltató elfogadta a megrendelést. Az Ügyfél a megrendelést a Szolgáltató jelen általános szerződési feltételekben feltüntetett telefonszámán vagy e-mail címén mondhatja le.
- A Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet a szálláshely megrendelés alapján történő lefoglalásáról, és az Ügyfél rendelkezésére bocsátja a szálláshely elfoglalásához szükséges valamennyi információt.
- A Szolgáltató szerződésből eredő azon kötelezettsége, hogy az Ügyfél részére szállást foglaljon, a szállásnak az adott szálláshely üzemeltetőjénél történő lefoglalásának időpontjában teljesül.
III. Fizetési feltételek, előleg
- Az Ügyfél a szállás díját közvetlenül a szálláshely üzemeltetőjének fizeti.
- A Szolgáltató jogosult arra, hogy az Ügyféltől a szálláshely teljes díjának 5-100%-val megegyező összegű előleget (a továbbiakban: foglaló) kérjen. A foglaló összege a szállásajánlatában kerül feltüntetésre.
- A foglaló fizetésére vonatkozó fizetési utasításokat a Szolgáltató az Ügyfél e-mail címére küldi meg.
- Abban az esetben, ha az Ügyfél lemondja a szállásfoglalását vagy nem veszi igénybe a szálláshelyet, a Szolgáltató vagy a szálláshely üzemeltetője nem köteles visszafizetni a foglalót az Ügyfélnek. A Szolgáltató mindig előzetesen tájékoztatja az Ügyfelet a foglaló visszatérítésének feltételeiről.
IV. Elállás a szerződéstől
- Az Ügyfél, aki nem vállalkozói tevékenység keretében, hanem mint fogyasztó kötött szerződést a Szolgáltatóval, a Polgári Törvénykönyv 1829. § (1) bekezdésében foglaltak szerint 14 napon belül nem állhat el a szerződéstől a Polgári Törvénykönyv 1837. § a) pontjában foglalt okból, amely szerint: „A fogyasztó nem állhat el a szolgáltatás nyújtásáról szóló szerződéstől, amennyiben az teljes egészében teljesítésre került.”V. Hibás teljesítésből eredő jogok, kártérítési felelősség
- A Szolgáltató hibás teljesítéssel kapcsolatos felelősségét érintően a szerződő felek jogaira és kötelezettségeire az általánosan érvényű jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv 1914. és azt követő paragrafusainak, valamint a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992. sz. módosított törvény rendelkezései vonatkoznak.
- Az Ügyfél és a szálláshely üzemeltetője közötti szerződésből eredő valamennyi igényt az Ügyfélnek az adott szálláshely üzemeltetőjéhez kell benyújtania. Az Ügyfél köteles a szálláshely szolgáltatásaival kapcsolatos esetleges panaszait közvetlenül az adott szálláshely üzemeltetőjének benyújtani. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges pótdíjakért, amit a szálláshely üzemeltetőjel számol fel az Ügyfélnek.
- VI. Kézbesítés
- A szerződő felek minden írásbeli levelezést elektronikus levél formájában (e-mail) is kézbesíthetik egymásnak.
- Az Ügyfél a Szolgáltatónak szánt levelet a Szolgáltatónak a jelen általános szerződési feltételekben feltüntetett e-mail címre küldi el. A Szolgáltató az Ügyfélnek szánt levelet az Ügyfél ajánlatkérésében megadott e-mail címre küldi el.
- A szerződő felek telefonon is kommunikálhatnak egymással. A Szolgáltatót a jelen általános szerződési feltételekben feltüntetett telefonszámon lehet elérni, a Szolgáltató pedig az Ügyféllel a kapcsolatot az Ügyfél ajánlatkérésében megadott telefonszámon veszi fel.
VII. Személyes adatok
- A személyes adatok védelmére vonatkozó részletes információk az Adatvédelmi irányelvben találhatók.
VIII. Peren kívüli vitarendezés
- A szerződésből eredő fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésében a Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság (Česká obchodní inspekce, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, azonosítószám: 000 20 869, internetes cím: https://adr.coi.cz/cs) az illetékes. Az Ügyfél és a Szolgáltató közötti viták rendezésére a http://ec.europa.eu/consumers/odr címen található online vitarendezési platform is igénybe vehető.
- A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelet) szerinti kapcsolattartó a Cseh Köztársaság Európai Fogyasztói Központja (Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, székhelye: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetes címe: http://www.evropskyspotrebitel.cz).
- A Szolgáltató a szolgáltatás nyújtására egyéni vállalkozói engedély alapján jogosult. A vállalkozói tevékenység ellenőrzést a hatáskörében illetékes vállalkozói hivatal végzi. A Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság (Česká obchodní inspekce) többek között a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992. sz. törvénynek való megfelelést felügyeli meghatározott körben.
IX. Záró rendelkezések
- A Szolgáltató és az Ügyfél közötti valamennyi megállapodására a Cseh Köztársaság jogrendszere az irányadó. Ha a szerződésen alapuló viszony nemzetközi elemet tartalmaz, a szerződő felek megállapodnak abban, hogy a szerződéses viszonyra a Cseh Köztársaság jogrendszere vonatkozik. Ez nem érinti a fogyasztó általánosan kötelező jogszabályok szerinti jogait.
- A Polgári Törvénykönyv fogyasztóvédelemre vonatkozó rendelkezései és a fogyasztóvédelmi törvény nem vonatkozik azokra a személyekre, akik a honlap szolgáltatásait vállalkozóként veszik igénybe. Vállalkozónak minősül a Polgári Törvénykönyvben meghatározott feltételek szerint azon személy is, aki saját kereskedelmi, gyártási vagy hasonló tevékenységével összefüggésben vagy foglalkozása önálló gyakorlása során köt szerződést, vagy aki vállalkozó nevében vagy megbízásából jár el. A jelen általános szerződési feltételek értelmében vállalkozónak minősül az a személy, aki az előző mondatban foglaltaknak megfelelően, saját vállalkozási tevékenység keretében jár el.
- A honlaphoz fűződő valamennyi jog, különösen a tartalom szerzői joga, beleértve a honlap elrendezését, a fényképeket, videókat, grafikákat, védjegyeket, logókat és egyéb tartalmakat és elemeket, a Szolgáltatót illeti. Tilos a honlapot vagy annak bármely részét a Szolgáltató hozzájárulása nélkül másolni, módosítani vagy más módon felhasználni.
- A Szolgáltató nem vállal felelősséget a honlapba harmadik fél által történő beavatkozásból vagy a rendeltetésellenes használatból eredő hibákért. A honlap használata során az Ügyfél nem alkalmazhat olyan eljárásokat, amelyek negatív hatással lehetnek a honlap működésére, és nem végezhet olyan tevékenységet, amely lehetővé teszi számára vagy harmadik személy számára, hogy beavatkozzanak a honlap részét képező szoftverekbe vagy egyéb komponensekbe, vagy jogosulatlanul használják azokat, és a honlapot vagy annak bármely részét vagy a szoftvert annak céljával vagy szándékával ellentétes módon használják.
- Az Ügyfél azon költségei, amelyek a szerződés megkötéséhez használt kommunikációs eszközök használatával kapcsolatban merültek fel (internetkapcsolat költségei, telefonhívások költségei), az Ügyfelet terhelik. Ezek a költségek nem térnek el az alapdíjtól.
- Az Ügyfél ezúton vállalja a körülmények megváltozásának kockázatát a Polgári Törvénykönyv 1765. § (2) bekezdése értelmében.
- A szerződést, beleértve az általános szerződési feltételeket is, a Szolgáltató elektronikus formátumban archiválja, és nem hozzáférhető.
- A Szolgáltató jogosult a jelen általános szerződési feltételek szövegét megváltoztatni vagy kiegészíteni. Ez a rendelkezés nem érinti az általános szerződési feltételek korábbi változatának érvényessége alatt hatályba lépő jogokat és kötelezettségeket.
- A jelen általános szerződési feltételek 1.6.2023 napján léptek érvénybe.